hermanenrita.reismee.nl

Dag 21: terugreis

Vanmorgen redelijk op tijd opgestaan. De koffers waren grotendeels al gepakt, maar we wilden nog een ontbijtje doen voor de lange trip huiswaarts. H. heeft de auto ingeleverd; dankzij het feit dat ik een halve bus verfrisser rondgespoten heb vooralsnog geen 'fine' van $ 250...We zullen afwachten of de creditcard nog belast wordt. Op deze trip hebben we ongeveer 2.600 km afgelegd, voor een roadtrip echt geen recordbreker! Vanwege de transferbus die op het hele uur rijdt zijn we nogal vroeg bij Sky Harbor (vliegveld Phoenix). Er zijn helaas geen comfort-class stoelen meer vrij, dus we moeten afwachten hoe de 8,5 uur tussen Memphis en Amsterdam gaan bevallen met normale beenruimte. Bij het inchecken blijkt dat mijn koffer te zwaar is, 2 lbs....sjonge. De koffer van H. (die wonderbaarlijk licht is dit keer) is al door op de transportband, dus m'n koffer moet open en 2 lbs (nog geen kilo) eruit, dat moet dan over in de handbagage. Het wordt een jeans en een badlaken en dat mag ie er met 51 lbs door. De eerste vlucht van Phoenix naar Memphis duurt maar 2 uur 35 min. dus dat gaat nog wel. Ik heb nog nooit in zo'n klein toestel gezeten (2 x 2 stoelen), het schudt wel iets meer, maar dat kan ook verbeelding zijn...We zijn iets vroeger vertrokken, dus dat helpt met het overstappen in Memphis. In Memphis gaan we over op een andere tijdzone, maar hoeveel uur we verliezen in deze eerste etappe weet ik niet. Hopelijk is er nog tijd om taxfree te shoppen, want op Sky Harbor waren er nul perfume selling points. Waarschijnlijk om dat er geen internationale vluchten vandaan vertrekken. Plaatselijke tijd Memphis 18.30 uur. Inmiddels gearriveerd op Memphis International Airport. We hebben ongeveer een uur voor we weer boarden en maken gebruik van de gelegenheid snel een hambo/fishfingers en een coronaatje weg te werken in een bar waar je kunt roken! Echt ongebruikelijk in de States. $4,95 gespludged voor een uurtje internet zodat ik het log kan plaatsen. Dit keer geen foto's.

Babette

Kom maar snel weer naar huis hoor :D